sanneblogg.blogg.se

Mina tankar om livet

Det är bara en känsla ju

Publicerad 2016-05-21 10:00:20 i Allmänt,

Jag slutade med mina insomningstabletter Imovan....Detta är en benzo...klassad som knark...den hjälper säkert många, men jag ville inte ha den  iallafall, vaknade ändå på natten, och sova är det viktigaste för hjärnan, vad gäller återhämtning ju. Slutade med dessa och hade abstinens i en vecka...hemskt men nödvändigt...
Jag ville ha riktiga sömntabletter istället...Propavan blev alternativet....en sömntablett som INTE är beroendeframkallande, egentligen en insomningstablett...MEN med en verkan på mellan 8 och 10 timmar.
Nu äntligen började jag sova hela nätter för första gången på väldigt länge.
Kroppen tar väldigt mycket stryk av att ständigt va i ett spänningstillstånd, trots healing, yoga och massage kände jag att jag måste ha nåt komplement....det blev att gå till en naprapat.
Nu började även de hårdaste av muskler att slappna av...yrseln började försvinna mer och mer.
Gick till tandläkaren och fick bettskena, för att inte fördärva mina tänder av allt sammanpressade av käkarna. Nu började även käkarna att slappna av..
Ja det är dyrt att bli utbränd...ha ha...
Är glad att jag jobbade...promenader är en väldigt bra medicin mot ångest och utbrändhet...gick mellan tre till fyra mil i veckan plus att jag tränade tre gånger i veckan...hur jag nu orkade detta, men det hjälpte mig att rensa hjärnan...hjälpte mig att långsamt läka en sargad kropp..
Detta och massor av samtal med olika människor, en människa är min lille son..Snuffe...han har hjälpt mej enormt, ringde ofta honom, som med sina kloka och sanna ord gjorde mej starkare och starkare..
Han sa ofta : tro inte att det är över för att du mår bra en dag, då blir du bara besviken....jobba vidare och tänk på att det bara är en känsla och den kan inte göra dej något...vad är det värsta som kan hända....tänker än idag på dom orden...Min kloka unge..
Många säger att du som är så stark, hur kunde detta hända just dej....jo det ska jag förklara..
Vetenskapligt konstaterat är det så att, dom flesta som blir utbrända är starka ,drivande, ambitiösa människor, som inte gör nåt halvdant.....man kämpar länge, pressar sin kropp väldigt länge.....ramlar VÄLDIGT långt ner i det svarta hålet...MEN, vi har styrkan att kravla oss upp igen, och att stanna uppe......ja så är det...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela