sanneblogg.blogg.se

Mina tankar om livet

Nu börjar den den där resan

Publicerad 2016-05-20 08:58:48 i Allmänt,

Han hette Kim, den braa doktorn...Han satt lutad mot väggen, armarna i kors och benen i kors...berätta nu sa han...vad är problemet..
Jag hulkade, tårarna rann...jag försökte sätta ord på mina känslor och alla mina varför...Han avbröt mej ibland för att fråga eller konstatera nåt......Efter en halvtimme ungefär säger Kim...du behöver ingen KBT, du har svaren själv...
Rätt eller fel...ingen vet.....Jag ville ha antidepressiva piller...lovade mej själv att aldrig ta några, men dom skulle få ligga imitt skåp som en säkerhet.....OM jag behövde dom.....det hjälpte mej iallafall......Bara vetskapen om att dom fanns där..
Jag blev sjukskriven 2 veckor...tog lite tjänstledighet och semester.... .åkte till Thailand 1 månad......kan inte påstå att det va den bästa semester som jag varit på...men jag fick tid att tänka....va nog inte det bästa resesällskapet, men jag gjorde så gott jag kunde....jag hade börjat med insomningstabletter för att få sova.....hade ju inte sovit en hel natt på ungefär 8 månader.....jag läste mycket om ångest och utbrändhet.....där är Google ett bra redskap tycker jag....finns många bra forum....men till slut är det ju ändå bara du själv som kan hjälpa dej....Genom att söka hjälp..
När jag kom hem, började jag jobba heltid igen...inte optimalt bra, men jag har mycket bra arbetskamrater, som stöttade mej...kramade mej och sa orden som jag behövde höra...det blir bra.....samma ord som Lilleman, min älskade man otaliga gånger sa till mej....han kramade mej hårt och viskade imitt öra...det blir bra...det blir bra...
Och det blir det...det tar bara lite tid.
Jag gick på Qi terapi....en behandling med moxaljus och energier....hjälper säkert många, men inte mej...
Jag gick och fick akupunktur...hjälpte mej lite, men inte helt förstås.
Jag har en vän som har en syster som är healer och massör...som jag oxå är...men du kan inte hjälpa dej själv när hjärnan inte är sig själv..Jag fick en tid till denna underbara människa......DÅ började det hända saker ihuvet......massage och healing...kunde tänka klarare...
På Xercise hade man börjat med mediyoga....jag gick dit och blev helt övertygad om med en gång, att detta va det rätta.
Det va nu jag började läka...det va nu hjärnan började vila...det va nu som jag började kunna tänka klart...Genom att andas ordentlig och genom att få healing och massage började min kropp sakta sakta återhämta sig........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela