sanneblogg.blogg.se

Mina tankar om livet

låt det ta tid

Publicerad 2016-05-27 13:53:05 i Allmänt,

Det är inte optimalt att göra som jag gjorde....börja inte jobba för tidigt.....kroppen måste återhämta sig....och det måste få ta tid...kroppens muskler har vatt spända väldigt länge...hjärnan har inte vatt sig själv på länge......
 
Att inte jag började med tabletter va alldeles säkert för att jag promenerade, tränade och allt annat som jag höll på med....det är konstaterat...inte av mej.....att ett träningspass är lika med en antidepressiv pilla....
Promenader samma sak....man utsöndrar ju endorfiner....må bra hormonet som vi har i vår kropp, som vi även utsöndrar när vi skrattar och gråter ......sant.....Detta är vetenskapligt konstaterat ju...
Samtidigt tycker jag det är bra att det finns medicin...måste man så måste man....vi är ju olika alla....
Jag är övertygad om att.....och nu pratar jag bara om mej själv.....man kan komma ur detta, stärkt av motgången......jag känner att jag är stark och att jag kan styra mina känslor väldigt bra...
 
Men man måste ha verktygen för att klara det...tror jag....
Våga prata om det
Våga söka hjälp
Våga säga nej till saker
Våga säga ja till saker
Det är du som är viktig
Jag hoppas och tror att man tar detta på allvar som arbetsgivare, vi blir inte färre vi blir fler...tyvärr

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela