sanneblogg.blogg.se

Mina tankar om livet

flashback

Publicerad 2016-05-22 09:57:18 i Allmänt,

Flashback kan va bra och dåliga..Min pappa dog när jag va 8 år, han dog på en grön liten kudde...Denna kudde hade jag I min säng tills jag va 30 år...typ..Det va hans doft i den som gjorde mej glad....en glad flashback...Lilleman trodde nog inte att jag va klok, när jag asade denna kudde med mig till och med när vi va utomlands, men så kan de va....
Va på en föreläsning med en man, som jag inte kommer ihåg namnet på. Den handlade om stress, och vad den gör med oss människor...imitt tillstånd sökte jag allt som kunde hjälpa mej upp ju...Han pratade mycket om det här med flashback.....en doft som gör att du mår bra....eller dåligt....ångest är ju känslor.....alla ni som har haft riktig ångest känner kanske igen att man i ryggen, under skulderbladen kunde ha en killande, fruktansvärt obehaglig känsla.....Denna känsla fick jag om jag hade tränat för hårt.....och då va det dags för massage, healing och naprapatbesök...alltså flashbacks...
Den där hjärnan är en konstig sak..den vet ju inte om det du tänker är sant eller om det är påhittade tankar....det är ju tankarna som styr om du mår bra eller dåligt....
Jag blev sakta bättre och bättre, dagarna jag mådde bra blev fler och fler......jag hade mina flashback ...men började kunna hantera dom.....kunde styra undan tankarna bättre och bättre
Mediterade varje dag...läkte varje dag mer och mer.....kände att livet sakta började återvända..kunde tänka mer och mer positivt.....en underbar känsla
Kände en känsla att det blir bra...det blir bra
Det har nu gått ungefär  1 år....
Låter länge va....men herregud vad jag har lärt mej saker om mej själv, som jag INTE hade lärt mej annars...kanske...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela