sanneblogg.blogg.se

Mina tankar om livet

en önskan jag har

Publicerad 2016-05-26 17:41:56 i Allmänt,

Jag har en önskan, det är att det här med utbrändhet och att folk inte mår väl....sen behöver man inte va utbränd för att må dåligt, men vid en utbrändhet hör ju detta ihop....jag önskar att man vågar prata mer om det....kanske ha föreläsningar i kommunen...vi är många som kan berätta.....och hjälpa..att kanske AME har kurser i detta...dom är ju bra på att vara till hjälp ju.....Själv har jag gått på ett antal kurser där, men det behövs mer...
Det är många som inte mår väl idag..
 
En annan sak är ju att vi kvinnor kommer i klimakteriet, som även det kan vara ett jobbigt tillstånd...som oxå kan bidra till att man inte orkar som man skulle vilja......serotoninhalten sänks då i hjärnan och kan bidra till att man mår minst sagt märkligt....
Det är mycket idag som påverkar oss....media och allt som händer runtomkring oss....fast man inte vill så påverkas man....unga tjejer och killar får itutat hur man ska se ut, vad man ska ha på sig, för att passa in i dagens norm...sjukt egentligen.....
 
Det jag har kommit på är ju då att jag inte behöver va så förbannat duktig, jag behöver inte ha det tipptopp hemma, fast jag nu har börjat så smått att röja....men man kan ta lite då och lite då...bra det...
Man måste inte alltid ha en åsikt som man måste tala om...tänker efter före...är det viktigt det där, orkar jag ta konsekvensen av mitt tyckande...nej, det orkar jag inte...så då skiter jag i att ha en öppen åsikt....mycket skönt..
Vad är viktigt i livet...jo jag, min man ,mina barn och barnbarn......att verkligen leva, för som jag har sagt innan.....man lever så kort tid och är död så länge...
Hitta det lilla i livet som gör dej lycklig....
 
När jag va typ 20,år, bestämde jag mej för att jag inte skulle sitta som en gammal nucka när jag va 50 och tänka, varför gjorde jag inte det eller det...tycker att jag har lyckats bra, är nöjd med vad jag gjort, vad vi som familj har gjort....Man hittar inte meningen med allt som händer, men där finns nog en mening med allt, kanske....
Och som sagt...det blir bra...det blir bra..Det tar bara lite tid.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela