sanneblogg.blogg.se

Mina tankar om livet

Det blir bra...det blir bra

Publicerad 2016-05-23 11:25:07 i Allmänt,

2016....ja det tar tid.....flashbacks kommer fortfarande....det gäller att jobba på det...våga konfrontera rädslorna.....rädslan av känslorna...men som sagt, det är bara känslor...dom kan inte göra dej något...sant.
Fortsätter att gå på massage, healing, naprapat...mediyogar nästa varje dag....andningen är det viktigaste...att andas med långa djupa andetag, är ett enormt bra redskap..människor med stress andas med bröstet ju...små andetag....De viktigaste andetagen är dom långa djupa ju...så tack till Fatemeh...du är bäst....
Tack oxå till moster Irene, som för många år sedan sa: Man behöver inte göra allt på en gång ju...ta lite då och lite då....bra råd, som jag följer...
Idag, alltså 2 och ett halvt år senare, har jag upptäckt styrkor  hos mej själv som jag inte visste att jag hade...bara detta med hur man tänker....det är jag som är viktig...inte jobbet....att jag måste prioritera mej själv, mitt liv, mitt mående....har man som jag, och många med mej...jobbat inom vården i massa år så vet man att man ger och ger....man vill ge livskvalitet till andra människor...då är det lätt att glömma sig själv ju....En dyrbar lärdom...
Idag är jag viktigast....känner jag att jag inte orkar, stannar jag hemma...har inte ett dugg samvetskval för det....Fler skulle kanske göra så, då kanske vi hade fått mindre utbrända människor....
En annan viktig sak är att jag visualiserar...tänker ofta mej bort till mitt älskade Thailand....det har gett mej enorm styrka det landet...att gå på stranden och meditera, är en verklig lisa för själen....Alla människor har sitt sätt att visualisera till....kanske liggande under ett träd...eller vid en stuga nånstans...huvudsaken att det ger dej ett lugn ju...en plats där du känner dig trygg....
Sätten är många...men det viktigaste är att man är medveten om att det tar sin lilla tid det här...
Men det viktigaste av allt  är att tänka......DET BLIR BRA...DET BLIR BRA...
För det blir det...det tar bara lite tid........ha det
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela