sanneblogg.blogg.se

Mina tankar om livet

Min resa ut ur utbrändhet

Publicerad 2016-05-18 09:56:16 i Allmänt,

Det här med utbrändhet är svårt. Det kan börja med ont i nacken, lite yrsel, som man för övrigt kopplar ihop med ont inacken. Man kan få en förkylning som inte vill ge med sig, andra luftvägsinfektioner, envisa sådana. En känsla i kroppen som inte man har haft innan. För mej va det nacken som började göra ont. En molande värk, likt träningsvärk. Det blev bättre med massage förstås, det va ju spänningar, ont i tänderna, som man omedvetet biter ihop. Tröttheten som kom smygande, skall bara vila en liten stund....varje dag,månad efter månad.....inte ens då förstod jag vad som komma skulle.....vet inte om det är kvinnligt, det där med att orka lite till...bara lite till...snart helg...snart semester...då får jag vila ju...Sen är det glömskan ...man glömmer.... man glömmer vad man ska göra...måste stanna upp och tänka hela tiden. Att man blir ledsen av bagateller..typ..var har jag nu lagt mina nycklar...fan..fan..fan..massor av tårar. Nu efteråt förstår jag inte hur jag bara kunde fortsätta att tvinga min kropp till det jag gjorde..tvinga den att gå upp på morgonen efter att ha sovit två timmar, att jag ens kunde tro att detta skulle hålla.......Men man tänker ju inte klart förstås....Men det blir bra.....det blir bra.....Ett bra mantra som har hjälpt mej.....fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela