sanneblogg.blogg.se

Mina tankar om livet

gör upp med din hjärna

Publicerad 2016-05-25 08:17:00 i Allmänt,

I min hjärna är det så här...man mår aldrig dåligt av en enda sak...man blir inte utbränd av en enda anledning...
Det händer massor i ens liv, saker som man ska lära sig saker av..Jag tror att misstag ger dig lärdom....
Man måste nog rannsaka sig och sitt liv...försöka göra upp med tankarna...göra upp med din hjärna vad det är som stör ...vad det är som du måste sortera bort.....och att sedan...släppa det och gå vidare...
Saker som har hänt kan du inte göra nåt åt...men du måste få det ur hjärnan, om det är så att det stör dej....det viktigaste är att prata om det...antingen med vänner..psykolog....eller nån annan som du litar på....ungefär som att rensa i garderoben, så att du får plats med andra positiva saker......
 
Nu pratar jag bara om vad jag tror.....det finns saker som människor har vatt med om som man måste ha professionell hjälp med för att gå vidare...men som sagt det viktigaste är att söka hjälp så att man kan gå vidare med sitt liv....Man lever ju så kort tid och är död så länge......
Det här med utbrändhet är ju inget som kommer att minska...tvärtom...det ökar väldigt fort...
Människor pressar sig för att orka...allt ska göras, helst samtidigt....
Jag har under denna tiden rannsakat mej själv.....vad hade jag kunnat göra annorlunda....fått svar på ett antal saker.....
Det jag har lärt mej är.....
Att släppa och gå vidare...en bra mening det där....
Att man måste prata om sina problem, det finns alltid människor som har nåt bra att komma med...
Att aldrig sluta tro på sig själv...du har massor av styrkor, använd dom
Att försöka hitta nåt positivt varje dag, som gör dej glad...
Att det är du som är viktig...du och ditt liv är det viktigaste.....
Att man måste VILA...
Att det blir bra...det blir bra, men det tar bara lite tid..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela