sanneblogg.blogg.se

Mina tankar om livet

KASAM

Publicerad 2016-06-10 10:23:47 i Allmänt,

Det fanns en man som hette Aron Antonovsky.....En klok man tycker jag....Han använde sig av ett ord som heter KASAM..
Han menar att man måste ha en känsla av sammanhang.
 
Jag tror att att det är just detta som blir rubbat vid en utbrändhet....man hittar inte meningen längre, man känner inget sammanhang av det som händer..OCH man förstår  inte vad det är som  händer.
Ibland hade jag 1000 frågor i mitt huvud, men inget bra svar....men ju längre tiden gick, desto fler svar fick jag.
Till slut kände jag ett KASAM igen...började förstå och fick mina svar, genom mitt tänkande..
 
En gång när jag va i Tivoliparken i Kristianstad, kom det fram en kvinna med ett papper som hon ville ge mig...
Hon sa: vill du hitta meningen med livet....jag log och sa: Jag har hittat den redan.....Hennes ögon blev som stora klot och hakan ramlade ner mot bröstet....hon sa: Har du.....
Som jag har sagt innan tror jag att man kan gå stärkt ur en utbrändhet.....det gäller bara att man förstår att det tar tid.....
Att inte se bakåt, det finns bara ett håll och det är framåt..
Har du inte gjort uppe din hjärna, sök hjälp så att du kan gå vidare utan massa onödiga saker som tar plats i din hjärna..
Att försöka hitta det positiva i nuet...en enda sak per dag, direkt när du vaknar, håll kvar känslan...
Det blir bra...det tar bara lite tid.....sant
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela