sanneblogg.blogg.se

Mina tankar om livet

att skapa mål här i livet

Publicerad 2016-06-08 17:26:40 i Allmänt,

Jag tror att det är viktigt att ha ett mål efter en utbrändhet....jag har ett mål att jag bara ska jobba tills jag är 61 år...är ju nu 58.....mitt mål är att bo i Thailand i 6 månader och i Sverige, kanske, i 6 månader...när jag inte mådde bra, visualiserade  jag ett ställe i Thailand som gav mej ett lugn....tänkte mej bort, tänkte på stränderna och vad det gav mej för känsla....försökte hålla kvar den känslan.....det funkade för mej iallafall....Det finns dom som säger att man aldrig blir riktigt som man va innan....kan hålla med om det till viss del, men jag tror oxå att man kan bli stärkt av det..
 
Att man blir lugnare i själen, det har jag blitt...en skön känsla det där...
Sen finns det ju inga mirakelkurer......man måste jobba stenhårt för att det ska bli bra...
Ha turen att träffa rätt människor vid rätt tillfälle
Fatta att det tar tid
Jag kommer att fortsätta med att få massage, att få healing, gå till naprapat, träna och hålla på med yoga och meditation...
Det har hjälpt mej och kan säkert hjälpa dej oxå....
Nu mår jag ypperligt bra....jobbar just nu 50% till slutet av maj...sen 75 % till mitten av september.....sen får vi se....det får kroppen avgöra, behöver jag längre sjukskrivning så får det bli så.....
Det är jag som är viktig...det är jag som ska leva I min kropp.....sen får det ta den tid det tar.....
För...det blir bra, det tar bara lite tid

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela